לעסק קטן, קשה לפרסם את עצמו מכיוון שאין לו הרבה כסף להשקיע בפרסום. מה שכן, יש דרכים שאפשר לפרסם בהן והן נחשבות לזולות יחסית לדרכים אחרות. מהן הדרכים? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה.
שימוש במוצרי פרסום
מדובר על מוצרים שיכולים לסייע בקידום מכירות, להעלות חיוך אצל לקוחות, לשמח את העובדים וכמו כן להגביר משמעותית את המודעות לעסק. יש מגוון גדול של מוצרים כאלה ובדרך כלל מדובר על עלות שאינה גבוהה. דוגמאות למוצרי פרסום מובילים: חולצות עם הדפסים, רמקולים ניידים, אוזניות, עטים ממותגים, תיקים, בקבוק שומר חום וקור, כיסא קמפינג, מטען נייד ועוד.
שילוט לעסק
הרבה עסקים קטנים מפספסים את החשיבות שיש בשילוט לעסק שלהם. ההוצאה אמנם לא זולה אבל היא חד פעמית. שלטים לעסקים יספקו מענה לא רק לפרסום העסק, אלא גם לחיזוק המיתוג שלו וכמו כן יסייעו בהכוונה בתוך בית העסק. יש לתת דגש למלל שיופיע על השלט, כך שיהיה אפשר להיכנס לראש של הלקוחות ובסופו של דבר, מה שיקרה הוא שהם יחברו בין המוצר או השירות לבין השם של העסק. אם בחרתם להשקיע בשילוט, השקיעו לא רק בשילוט חיצוני אלא גם בשילוט פנימי. זכרו, עם שילוט פנים יוקרתי תוכלו להעניק לעסק תדמית יוקרתית ותוכלו להרשים כל לקוח שמגיע אליכם לפגישה עסקית.
פרסום ברשתות חברתיות
אם תקציב הפרסום לא גבוה, אפשר לפרסם בפייסבוק או בגוגל. העדיפות היא לשכור אדם מקצועי שיעשה את העבודה הזאת ולא לעשות אותה לבד מכיוון שהכסף עשוי להתבזבז לשווא (עקב חוסר ידע וניסיון בעבודה במערכות הפרסום של פייסבוק וגוגל). כן אפשר להתחיל בפתיחת כרטיס עסק בגוגל וכמו כן בפתיחת דף עסקי בפייסבוק (יש להזין תיאור על העסק, המוצרים והשירותים שהוא מציע, פרטי התקשרות, תמונות וכו'). בהמשך, אפשר לבצע פרסום בכסף.
לפתוח אתר אינטרנט
נכון, אין ספק שמדובר על השקעה גבוהה והיא לא תתאים לכל עסק, אבל היא כן יכולה להניב המון רווחים לעסק. קחו בחשבון שאם אין לכם אתר אינטרנט, אתם לא קיימים ברשת האינטרנט. באמצעות אתר, אפשר להגיע להמון לקוחות פוטנציאליים. על כן, מומלץ לחשוב היטב ולבדוק איך אפשר בכל זאת להקים אתר אינטרנט מרשים ומקצועי ולעשות זאת במחיר משתלם. אגב, קחו בחשבון שהקמת אתר אינה מספיק, שכן יש צורך גם בקידום האתר בגוגל (קידום כולל בתוכו הזמנת תכנים, פרסום באתר שיש להם תנועה גדולה של גולשים, יצירת פרופיל קישורים, פרסום במערכת גוגל אדוורדס ופעולות נוספות).
שורה תחתונה
מנינו דרכים שונות לפרסום של העסק, חלק בחינם, חלק בעלות נמוכה וחלק בעלות גבוהה.
מומלץ לבדוק את כל הדרכים ולראות מה הכי מתאים לעסק. נסו להשקיע בדרך אחת או שתיים ובהתאם לכך תבחנו את התוצאות. אם תצליחו להגדיל את הרווחיות, תוכלו גם לבחור בדרכים היותר יקרות. שיהיה בהצלחה!
שיתוף:
« עד כמה מחקר שוק יכול להשפיע על הפרסום?כתיבה שיווקית באינטרנט: 10 טיפים לטקסט שיווקי שמביא לקוחות משלמים »