ניהול מוניטין באינטרנט - איך עושים את זה נכון ומאילו טעויות יש להימנע?
אזכורים שליליים באינטרנט עלולים להיות
הרסניים. הרעיון שכל פרסום בתפוצה רחבה הוא פרסום טוב בהחלט לא עובד בעידן
הדיגיטלי. מסיבה זו, עולה הצורך לבצע ניהול מוניטין. אנשים, בין אם מפורסמים
וידועים לכל ובין אם כאלה שידועים רק לחוג מצומצם יחסית, עלולים להינזק מאוד מקיום
תוצאות שליליות שגוגל מציף. חשוב להבין איך מבצעים היטב ניהול מוניטין באינטרנט.
כמו כן, חשוב להימנע מטעויות קשות שיכולות להזיק.
כלל 1: לדחוק אזכור שלילי לשוליים נידחים
לאינטרנט יש זיכרון ארוך. לפעמים זה טוב, לפעמים זה טוב פחות. לא קשה לראות את זה, כאשר אפשר לאתר בתוצאות חיפוש כלשהן, אזכורים לאתרים, כתבות או מאמרים שהועלו לאוויר אפילו לפני שנים. לצורך ניהול מוניטין באינטרנט אפשר לרתום עוד עובדה לגבי הרשת: העומס והדינאמיות המצויים בה.
כאשר
מעלים כתבות או אזכורים חיוביים במהלך של ניהול מוניטין, למעשה דוחקים אזכורים לא
מחמיאים או שיימינג לתוצאות חיפוש נידחות יותר בגוגל. אמנם מי שיחפש בכוח וינדוד
לתוצאות חיפוש נידחות יוכל למצוא אזכורים היסטוריים אבל רוב הציבור לא באמת נודד
לשם. מרבית האנשים מסתפקים בעמוד הראשון של תוצאות גוגל ואולי גם מדפדפים לעמוד
הבא אחריו (אם זה חיפוש שמאוד חשוב להם). הרוב לא מגיעים מעבר לזה.
כלל שני: לא "להכות" בחזרה
בדרך
כלל, ניהול מוניטין באינטרנט מתבצע בתגובה לראיון שלילי שנכתב על אדם, פוסט
שלילי שפורסם, כתבה לא מחמיאה וכיוצא בזה. קיים פיתוי מאוד גדול, בייחוד אם לא
מנהלים את המוניטין בצורה מקצועית, להכות בחזרה. כלומר, לתקוף את כותב המאמר במאמר
נגדי. לחפש מידע שלילי אודות כותב הפוסט ואף לרדת לפסים אישיים נמוכים. בקיצור, מי
שמרגיש נעלב או נפגע מרגיש צורך לתקוף. זה אומנם טבעי אבל בדרך כלל לא כדאי. זו
טעות. זו משיכת תשומת לב מיותרת, בהקשר שלילי ועלולים לעוף עוד ריקושטים. מה שכן
צריך לעשות זה להציף מידע, קישורים ותכנים נגדיים וחיוביים, מחמיאים וגם
נייטראליים. הם יחליפו את התכנים השליליים, כפופולריים יותר.
כלל שלישי: דעו היכן לקדם ניהול מוניטין
מעבר
לעובדה שצריך לנהל קידום מוניטין על ידי פרסומים חיוביים או נייטראליים, חשוב לתת
קדימות לפרסום במקומות הנכונים. למשל, לא מספיק להעלות כתבת תדמית חיובית באתר בעל
נפח גולשים נמוך ואף בינוני. אם רוצים ניהול חזק של מוניטין ברשת, חשוב להעלות
כתבות ותכנים חיוביים באתרים מאוד (אבל מאוד!) מרכזיים. אילו אתרים למשל? לדוגמא
אתר כלכלי כמו כלכליסט, אם מדובר במוניטין של איש עסקים ידוע או של חברה גדולה.
למשל, אתר בחדרי חרדים, אם מדובר בניהול מוניטין של עסקן מהמגזר החרדי.
כלל רביעי: שימוש בקישורים שמובילים לאתרים
רצויים או לדפי נחיתה
מומלץ
מאוד להטמיע הרבה קישורים, שמובילים לאתר רצוי או לדפי נחיתה. את הקישורים הללו
חשוב להטמיע בסוגים רבים של אתרים, בבלוגים, ברשתות חברתיות. מאוד מומלץ להעלות
סרטוני יוטיוב, כאשר גם מהם אפשר להוסיף קישורים חזקים. הקישורים הללו מעלים מאוד
את הפופולריות של חיפושים מחמיאים בגוגל.
כלל חמישי: פועלים מהר, בזמן הנכון ולא מהססים
אזכורים שליליים עלולים להביא לבאז ולגרור עוד אזכורים דומים. בעולם מושלם, אולי היה אפשר להשיג תוצאות מרשימות אם בעלי אתרים היו ממהרים להסיר אזכורים שליליים אבל זה לא תמיד המצב. למעשה זה קורה מעט מאוד. הכלל היעיל יותר הוא לא להסס. המתנה ללא מעש עלולה להיות טעות קשה ויעידו על כך אפילו חברות חזקות מאוד, שקיבלו ריקושטים בגלל אזכורים שליליים מרובים. חשוב לטפל בנושא כמה שיותר מהר.