התוכן, הוא הגורם שמרכיב את ההיבטים הכתובים והחזותיים של אתרי האינטרנט. בין אם זה הסיפור כיצד נולדה החברה, ובין אם אלה תיאורי המוצרים – תוכן הוא צורה פעילה של סיפורים שיכולים לבנות או לפרק את הנוכחות של המותג ברשת. בקיצור, תוכן איכותי הוא חיוני גם לעסק חדש וגם לחברה ותיקה.
כדי שהאתר שלכם יהיה רווחי, רוב התנועה בו צריכה להגיע מתוצאות חיפוש אורגניות. ׳חיפוש אורגני׳ משמעותו: הקלדת מילות מפתח במנוע החיפוש כדי שהדף יעלה את הספקים הנדרשים. לדוגמה, שימוש במילות החיפוש ׳מתנות לעובדים׳ כדי למצוא חנות מקוונת למתנות עסקיות.
אם למותג שלכם עדיין אין נוכחות חזקה, איך ימצאו אתכם באופן אורגני? ואיך תוכלו להתחרות בחברות הבולטות בנישה העסקית הספציפית שלכם?
זה המקום שבו נכנס התוכן!
אם אתם רוצים להגדיל את נוכחות המותג שלכם, אתם צריכים קודם כל לבנות תוכן אשר:
- מפגין סמכות
- ממלא אחר כוונות החיפוש
- שומר על יתרון תחרותי
כל המותגים המבוססים מצליחים להתקיים כי העסק השקיע בפיתוח תוכן איכותי לאתר. מותגים אלה הבינו את חשיבות הבלוג ובנו אסטרטגיית תוכן שלמה לטובת המותג, ולא הסתפקו רק בדפי המוצר או בדפי השירות.
כיצד תוכלו למנף תוכן לטובת הרחבת המותג שלכם?
- תוכן מפגין סמכות
הדרך הבטוחה ביותר להפוך למותג מוכר וידוע, היא להפגין סמכותיות. אם אתם רוצים שהמותג שלכם, מוצר או שירות, יהיה המוערך בנישה שלכם, עליכם ליצור תוכן המפגין את סמכותכם בתחום שלכם.
יש חשיבות רבה לדרך בה תפגינו את סמכות המותג שלכם. אתם לא רוצים להיות יהירים ולהתבטא ביומרנות כמו ׳אנחנו הטובים ביותר בתעשייה שלנו״. תוכן מסוג זה עלול להרתיע לקוחות פוטנציאליים ולגרום למותג יותר נזק מאשר תועלת.
לחילופין, שקלו להביע את סמכותכם באמצעות תוכן חיוני ובונה אמון בקרב קהל היעד שלכם. תוכן שישקף שאתם עסק שרוצה לספק ללקוחותיו פתרונות אמתיים לצרכים שלהם. זה גם סוג התוכן שמאפשר לאנשים ליצור קשר עם המותג לפני, אחרי ובזמן ביצוע הרכישה.
זאת ועוד, ׳תוכן מלמד׳, אשר מעניק ידע לקהל היעד, לא אמור להתעסק רק בשירותים שלכם, לפחות לא באופן מובהק. סוג תוכן זה גם לא נועד לפתור בעיות שקיימות במוצר. באתר כבר קיים מוקד לשירות לקוחות או מרכז עזרה מקוון, המיועדים לכך. נכון?
אם תבצעו היטב את עבודת התוכן, התוכן המלמד ייתפש כטבעי וחלק.
דוגמה לתוכן סמכותי: חנות מקוונת לחיות מחמד – כיוון שתחום החנות עוסק בנישת טיפוח חיות מחמד, ניתן לפתח תוכן שבו קהל היעד ימצא תשובות לכול השאלות הקשורות לחיות מחמד. למשל, מדריך לטיפול טוב יותר בחיות המחמד. אבל שימו לב, המידע במדריכים אלה לא צריך להיות קשור למכירות. הוא נועד להפגין את המומחיות שלכם בטיפול בחיות המחמד, ואגב כך גם ליצור אמון.
- תוכן הממלא אחר כוונות החיפוש
כוונת החיפוש היא הסיבה בגינה אדם מבצע חיפוש באינטרנט מלכתחילה. אם תבנו תוכן סביב מילות החיפוש, תוכלו לחזק את המודעות למותג שלכם.
כדי לעשות זאת בדרך הטובה ביותר, עליכם להיכנס לנעליו של האדם המחפש וליצור תוכן מתאים לו. עם זאת, איסוף רעיונות לתכנים, דורש אסטרטגיה. אתם לא יכולים להניח סתם כך שהתוכן שתיצרו יתאים לכוונת החיפוש. כדי להגיע לבסיסו של האופן שבו אנשים מחפשים במנועי החיפוש, עליכם לבצע מחקר.
דוגמה לכוונת חיפוש: נניח שאתם רוצים להגדיל את המודעות למותג של חנות מתנות. נסו לחשוב על הרגע שבו הלקוח הפוטנציאלי שלכם עשוי להתחיל לחפש אתכם. סביר להניח שהוא יקליד: ׳חנות מתנות׳, וכנראה ימצא את המותג שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות.
- תוכן שמסייע לכם לשמור על יתרון תחרותי
אם בתוצאות החיפוש האורגניות, המותגים המתחרים מדורגים גבוה מהמותג שלכם, הם מפריעים לחשיפת המותג שלכם. בדרך כלל זה קורה כי התוכן שלהם איכותי יותר.
כדי לשמור על יתרון תחרותי, נסו לבדוק את התוכן שמייצרים המתחרים. שימו לב:
- לדפי השירות שלהם
- לאופן שבו הם מדברים על המוצרים שלהם
- ועל איזה נושאים הם מדברים בבלוג שלהם
רעיונות תוכן חדשים לא מומצאים יש מאין, ואם המתחרים מצאו משהו שעובד, נסו לקחת את הרעיון שלהם ולשפר אותו באלף אחוזים.